søndag 20. mars 2011

Kyllingwok med fullkornsnudler

Som sagt har vi startet et sunnere kosthold. 
Vi prøver stadig nye oppskrifter, og igår var intet unntak.
Kyllingvok med blandt annet nudler, mango, squash og løk.
Den ble så god at jeg vil dele den med dere.

Ingredienser til 2 porsjoner: 

2 stk kyllingfilet i tynne strimler
½ ss revet frisk ingefær
1 ss rapsolje
salt og kvernet pepper
½ stk rødløk i tynne ringer
½ stk grønn squash i strimler
½ stk mango i biter
2 ½ ss appelsinjuice
1 ss soyasaus
125 g fullkornsnudler eller ris


1. Stek kyllingstrimlene raskt sammen med revet ingefær i to omganger. 
Ha på salt og pepper. 
Ta opp kjøttet og hold det varmt.
2. Fres rødløk og squash et par minutter og tilsett kyllingkjøttet.
3. Bland sammen appelsinjuice og soya. 
Hell det i pannen og tilsett mangobitene.
Server kyllingwoken med ris eller nudler og pynt gjerne med limebåter.


Oppskriften er hentet fra matprat

En av våre nye favoritter.

Ha en fin søndag!


     


2 kommentarer:

  1. Denne oppskriftå må jammen prøvas :) Såg kanon godt ut!

    Eg har sendt deg en blog award, så hvis du kikke innom hos meg e der nærmere instrukser der:) Kjekt å kunne reklamere litt for den fine bloggen din:)

    Håba alt står bra te med deg! :)

    SvarSlett
  2. Ja det må du, an va knallgoe:)

    Tusen hjertelig takk Line! Så kjekt :) Dette sga jammen meg eg og gjør.
    Håpe alt står bra t med deg, mannen og minsten. Håpe eg får hilsa på an ein dag. An e bare heilt nydelige.

    Klem

    SvarSlett